TIDSLINJE TIL BRYLLUP

Som kommende ægtepar har I garanteret brugt et masse tid og energi på at planlægge jeres bryllup. Der er tusind ting at få styr på! Maden, lokationen, gæsterne, invitationerne og en masse andre praktiske ting. I har sikkert selv et rigtig godt overblik over, hvordan den vigtige dag kommer til at forløbe, og hvornår de forskellige ting skal ske. Det er dog en rigtig god idé at få lavet en tidslinje til jeres gæster, så de også kan se, hvad der er på programmet for bryllupsdagen.

Lav en tidslinje til invitationen

Den bedste måde at gøre det på er ved at lave en tidslinje til selve bryllupsinvitationen. På den måde kan jeres gæster allerede ved modtagelsen af invitationen få en ide om, hvordan dagen kommer til at forløbe.

Hvordan laver man en tidslinje?

Der findes mange forskellige måder at lave en tidslinje til et bryllup på, og dermed også mange ting der skal overvejes. Vi vil forsøge at overskueliggøre det lidt for jer og vise jer nogle muligheder!

udendørs bryllup. hvidt. elegant. pavillion

PUNKTER PÅ TIDSLINJEN

Noget af det første der skal tages stilling til, er hvor mange punkter, I vil have på tidslinjen. Normalvis kan der være mellem 5-7 punkter på en tidslinje, men hvis I planlægger et stort flerdages bryllup, hvor der ville skulle tilføjes mange flere punkter på tidslinjen, så kan det også sagtens gøres på en pæn og overskuelig måde. I et sådant tilfælde ville man muligvis udelade ikonerne og i stedet inddele punkterne efter dag/dato. 

HVAD SKAL DER STÅ?

I bestemmer naturligvis helt selv, hvad de enkelte punkter på tidslinjen skal være. Prøv dog at tænke på hvad jeres gæster måske gerne vil vide på selve dagen. Fx hvornår der skal tages billeder, hvornår middagen begynder, hvornår vielsen starter osv. På den måde går jeres gæster ikke helt uvidende rundt i løbet af dagen. De har mulighed for at vide, hvornår de skal være et bestemt sted, og hvornår de skal være klar til en bestemt aktivitet.

tidslinje bryllup. ikoner.

INVITATIONENS FORMAT

Jeres tidslinje vil også afhænge af hvilket format, jeres invitation har. Jo større formatet er, jo mere plads vil der være til at lave en tidslinje med mange punkter. Det mest populære format vi tilbyder hos Cloud Celebration til bryllupsinvitationer – som også har tidslinje – er porte fals formatet. På denne kan siderne åbnes, og det er oplagt at lave tidslinjen på én af de to indersider. 

Se alle de forskellige formater her.

TIDSLINJE PÅ SEPARAT SIDE

Fordelen ved at lave tidslinjen på en separat side er, at jeres gæster nemt kan medbringe denne side på selve dagen. Den kan hurtig findes frem fra tasken eller lommen, hvis man lige skal have opfrisket, hvad det næste punkt på dagsordenen er. I kan evt. vælge en separat side, hvor både tidslinjen og adresserne står, så gæsterne kan se alle disse informationer på ét sted.

Se mere om designet på billederne her.

IKONER PÅ TIDSLINJEN

Det er altid flot at tilføje ikoner til punkterne på en tidslinje. Det gør det visuelt flottere at kigge på, og det er også en god måde at fylde en invitation ud på. 

Der findes utroligt mange ikoner derude, så I burde sagtens kunne finde nogen, der passer til jeres smag, og til stilen I ønsker til jeres bryllup. 

Hos Cloud Celebration har vi også et stort udvalg med over 100 ikoner inden for forskellige stilarter. Du kan se et lille udsnit på billedet.

ikoner til tidslinje bryllup

FÅ DEN TIDSLINJE I ØNSKER

Nu har I måske en bedre idé om nogle af de ting, der kan gøres med en tidslinje til et bryllup. Hvis I har nogle helt specifikke idéer eller blot spørgsmål, så er I altid velkommen til at kontakte os. Vi elsker at få lov til at være kreative, mens vi opfylder ønsker.

Vi ønsker jer et helt fantastisk bryllup!

/ Cloud Celebration

Celia og Amanda fra Cloud celebration

Vekommen til Bloggen!

Her kan du finde en masse inspiration
til jeres kommende fest!

Ud over at elske at designe invitationer til vores kunder, holder vi rigtig meget af at inspirere vores følgere, så de får den bedste start på planlægning af deres fest. 
Vores blog er derfor fyldt med lækre indlæg der alle sammen er med til at inspirere og gøre processen mere spiselig. 

Vi ønsker jer en rigtig god fest!

Festlige hilsner 
Amanda og Celia

lets get social

0
Scroll til toppen

CORONA GARANTI

corona fest