Danmarks bedste kundeservice

HØJSÆSON 2024

I perioden 1. januar til 31. marts 2024 vil vi have ekstraordinært travlt og derfor vil der være visse ændringer I vores købsbetingelser. 
Læs venligst om vores midlertidige ændringer HER

logo
0DKK 0.00
0 items
Ingen produkter i kurven

Danmarks bedste kundeservice

DKK 0.00
0 items
Ingen produkter i kurven
bryllupsplan ikon

START JERES BRYLLUPSPLANLÆGNING LIGE HER MED VORES STEP-BY-STEP GUIDE!

Vielsesring i æske guld ikon

Tillykke!

Stort tillykke med jeres forlovelse!
Nu kan planlægningen af jeres
drømmebyllup gå i gang.

Men det er måske lidt svært at finde ud af,
hvor I skal starte i jeres bryllupsplanlægning?

I starter hos Cloud Celebration, som her giver jer en step-by-step guide til jeres bryllupsplanlægning.

På den måde får i planlagt brylluppet i den rigtige rækkefølge og misser ikke et step, før det er for sent.

Mennesker guld ikon

Gæstelisten

Udarbejd et udkast på gæstelisten.

Tænk over, hvem I vil have med
til at fejre jeres store dag

Overvej, hvor stor festen skal være.
En god tommelfingerregel er, at ca. 80 % af de inviterede gæster kommer til jeres fest.

Sparegris guld ikon

Bryllupsbudget

Når I har en nogenlunde gæsteliste på plads
kan I arbejde på jeres budget.

Hvordan finansierer I jeres fest.

Hvor skal der spares,
og hvad vil I absolut ikke mangle.
Gæstelisten gør det nemmere at fastsætte budgettet.

Brudekjole guld ikon

Kjolen

Allerede tidligt er det en god idé at gøre jer tanker om brudens kjole. Herunder brudebuketten.

Snak sammen om ønsker og drømme.
Buket og kjole kan hjælpe jer på vej til at nærme jer et tema til festen i forhold til farve og stil.

Måske har den kommende husbond meninger
om kjolen, måske skal det være  en overraskelse og kun bruden, der skal bestemme, hvordan kjolen skal se ud.

Tag gode veninder, mor og svigermor med ud og kigge på kjoler. 

Telt guld ikon

Lokation

De meget populære lokationer kan være booket flere år i forvejen. Overvej derfor, hvor og hvordan jeres fest skal afholdes og tag kontakt til det sted, I ønsker jeres dag skal foregå. Her er det igen jer, der sætter rammerne for jeres fest og der er uendeligt mange muligheder: Forsamlingshus, gildesal, derhjemme, i telt, rustik ladebryllup, slotsbryllup, restaurant, hotel eller lige hvad der passer jer bedst.

Kig forbi vores blog, hvor vi anbefaler flere forskellige lokationer.

Kamera guld ikon

Fotograf

Find en fotograf og/eller videograf, som passer til jeres til. Det er en god idé at holde et indledende møde for at se om der er kemi i mellem jer. Det er nemlig vigtigt, at I er trygge ved personen, der skal dokumentere jeres store dag. På den måde har I de bedste forudsætninger for en god oplevelse og fantastiske minder for livet.

Kirke guld ikon

Præst og kirke

Overvej om I vil giftes i kirken, vies i haven, på stranden eller på rådhuset. Snak sammen om, hvad I hver især har lyst til og husk, at det er jeres fest og at i kan planlægge den
lige som I vil have den!
Få booket præst og kirke i god tid, hvis det er dette I ønsker.

Node guld ikon

Musikken

Snak om, hvilken musik I ønsker jer og få booket den i god tid. Her er der mange muligheder: 1 musiker, der underholder en del af aftenen, et band, der spiller hele dagen. Måske forskellig musik til reception og fest. Det kan også være, at I er mest til en retro jukebox, hvor gæsterne ønsker musik, eller nutidens jukebox: Spotify. Her er det en god idé, at der er én person der styrer musikken, og at gæster kan ønske deres bedste dansenummer.

Kuvert med hjerte ikon

Tryksager

Invitationer! Lav dem helt selv, få dem printet eller send et håndskrevet postkort. Jeres gæster skal inviteres til den store dag. Vær opmærksom på, at invitationen er jeres gæsters første møde med jeres kommende fest. Her ligger i stilen, sætter temaet og forventningerne. Her kan i gøre jer tanker om farver, blomster og udtryk. Husk at få det hele med på invitationen. Læs om vores guide til invitationstekst HER. Og her kan I shoppe rundt i vores forskellige bryllupsdesigns

Bestil vores bryllupskatalog og sid sammen hjemme i sofaen og beslut jer for design til invitation og fest.

Rose ikon

Blomster 

Når I skal til at bestille blomster til jeres fest er det en god idé at vælge blomster, der passer til årstiden. Vælg blomster, der matcher jeres tema, farver og lokation. Overvej om evighedsblomster er noget for jer, de kan gemmes i lang tid efter brylluppet. 

Lagkage stykke ikon

Kagen

Tænk over, hvilken type kage i er til: Den traditionelle bryllupskage, cupcake buffet, isbod eller slikbar. Det kan gøres på mange forskellige måder og må gerne afspejle, hvad i bedst kan lide og hvem i er som par. Husk at det er jeres fest. 

Vielsesring ikon

Ringe 

Hvis I har et ønske om speciallavede ringe er det på tide at få bestilt dem. Jeres ringe skal følge jer resten af livet og symboliserer jeres ægteskab. Det er vigtigt, at i tænker over, hvordan de skal se ud. De skal have et look, som i har lyst til at gå med resten af livet. 

Stearinlys ikon

Pynt

Oppyntning af lokale, leje af borde, stole, service, duge, opdækning, skilte, lys, tyl. Menukort, bordkort og  selfiebooth. Listen er lang, og her kan det være svært at begrænse sig. Pas på budgettet og tænk over, hvad der er vigtigst for jer. Overvej, hvordan rummet skal pyntes, hvor meget er der plads til og hvad er vigtigst. Lej det i kan komme til i stedet for at købe noget, som måske kun skal bruges denne ene gang. På den måde tænker i på miljøet. 

KIG EFTER PYNT HOS PARTY IN A BOX, LEJ SELFIEBOOTH HOS MYSELFIE OG LEJ JERES BORDE HOS NORDBORD.

Brudepar der kører væk i bilen

Transport

Hvordan vil i gerne fragtes fra kirken til lokationen for festen? Der er mange muligheder. Måske vil i køre selv og spare på denne post, måske skal det være i en gammel veteranbil, hestevogn eller limousine. Skal der være de traditionelle dåser bagpå jeres transportmiddel?

Læbestift ikon

Hår og makeup

Få booket tid til hår og makeup. Sørg også for at have brudgommens outfit klar. Gå sko til, så de ikke gnaver og er trælse på selve dagen. I kan evt. forhøre jer i diverse bryllupsgrupper i forbindelse med jeres bryllupsplanlægning og få anbefalinger på makeup og hår til dagen. I god tid skal du selvfølgelig have en idé om, hvordan du gerne vil have håret til at se ud. Måske skal du hyre en hjem til dig, som kan hjælpe og style dig på dagen inden brylluppet. Det er også en mulighed at tage ud til en frisør og/eller makeupartist. 

Brudepar der danser brudevals

I siger ja til hianden

Den store dag er kommet. Jeres bryllupsplanlægning er kommet til en ende og alt kan nu gå op i en højere enhed. I siger ja til hinanden og lever lykkeligt til jeres dages ende. 

Og husk efter festen (3-4 uger er normalt) at sende takkekort ud til jeres gæster. 

bryllupsplanlægning

Scroll to Top