START JERES BRYLLUPSPLANLÆGNING LIGE HER MED VORES STEP-BY-STEP GUIDE!

Tillykke!

Stort tillykke med jeres forlovelse!
Nu kan planlægningen af jeres
drømmebyllup gå i gang.

Men det er måske lidt svært at finde ud af,
hvor I skal starte i jeres bryllupsplanlægning?

I starter hos Cloud Celebration, som her giver jer en
step-by-step guide til jeres bryllupsplanlægning.

På den måde får i planlagt brylluppet i den rigtige rækkefølge og misser ikke et step, før det er for sent.

Gæstelisten

Udarbejd et udkast på gæstelisten.

Tænk over, hvem I vil have med
til at fejre jeres store dag

Overvej, hvor stor festen skal være.
Ca. 80% af de inviterede gæster
kommer til jeres fest.

Bryllupsbudget

Når I har en nogenlunde gæsteliste på plads
kan I arbejde på jeres budget.

Hvordan finansierer I jeres fest.

Hvor skal der spares,
og hvad vil I absolut ikke mangle.
Gæstelisten gør det nemmere at fastsætte budgettet.

Kjolen

Allerede tidligt er det en god idé at gøre jer tanker om brudens kjole. Herunder brudebuketten.

Snak sammen om ønsker og drømme.
Buket og kjole kan hjælpe jer på vej til at nærme jer et tema til festen i forhold til farve og stil.

Måske har den kommende husbond meninger
om kjolen, måske skal det være helt en overraskelse
og kun bruden, der skal bestemme, hvordan kjolen skal se ud.

Lokation

De meget populære lokationer kan være booket flere år i forvejen. Overvej derfor, hvor og hvordan jeres fest skal afholdes og tag kontakt til det sted, I ønsker jeres dag skal foregå. Her er det igen jer, der sætter rammerne for jeres fest og der er uendeligt mange muligheder: Forsamlingshus, gildesal, derhjemme, i telt, rustik ladebryllup, slotsbryllup, restaurant, hotel eller lige hvad der passer jer bedst.

Fotograf

Find en fotograf og/eller videograf, som passer til jeres til. Det er en god idé at holde et indledende møde for at se om der er kemi i mellem jer. Det er nemlig vigtigt, at I er trygge ved personen, der skal dokumentere jeres store dag. På den måde har I de bedste forudsætninger for en god oplevelse og fantastiske minder for livet.

Præst og kirke

Overvej om I vil giftes i kirken, vies i haven, på stranden eller på rådhuset. Snak sammen om, hvad I hver især har lyst til og husk, at det er jeres fest og at i kan planlægge den
lige som I vil have den!
Få booket præst og kirke i god tid, hvis det er dette I ønsker.

Musikken

Snak om, hvilken musik I ønsker jer og få booket den i god tid. Her er der mange muligheder: 1 musiker, der underholder en del af aftenen, et band, der spiller hele dagen. Måske forskellig musik til reception og fest. Det kan også være, at I er mest til en retro jukebox, hvor gæsterne ønsker musik, eller nutidens jukebox: Spotify. Her er det en god idé, at der er én person der styrer musikken, og at gæster kan ønske deres bedste dansenummer.

Tryksager

Invitationer! Lav dem helt selv, få dem printet eller send et håndskrevet postkort. Jeres gæster skal inviteres til den store dag. Vær opmærksom på, at invitationen er jeres gæsters første møde med jeres kommende fest. Her ligger i stilen, sætter temaet og forventningerne. Her kan i gøre jer tanker om farver, blomster og udtryk. Husk at få det hele med på invitationen. Læs om vores guide til invitationstekst HER. Og her kan I shoppe rundt i vores forskellige bryllupsdesigns

Blomster 

Når I skal til at bestille blomster til jeres fest er det en god idé at vælge blomster, der passer til årstiden. Vælg blomster der matcher jeres tema, farver og lokation. Overvej om evighedsblomster er noget for jer, de kan gemmes i lang tid efter brylluppet. 

 

Kagen

Tænk over, hvilken type kage i er til: Den traditionelle bryllupskage, cupcake buffet, isbod eller slikbar. Det kan gøres på mange forskellige måder og må gerne afspejle, hvad i bedst kan lide og hvem i er som par. Husk at det er jeres fest. 

Ringe 

Hvis I har et ønske om speciallavede ringe er det på tide at få bestilt dem. Jeres ringe skal følge jer resten af livet og symboliserer jeres ægteskab. Det er vigtigt, at i tænker over, hvordan de skal se ud. De skal have et look, som i har lyst til at gå med resten af livet. 

Pynt

Oppyntning af lokale, leje af borde, stole, service, duge, opdækning, skilte, lys, tyl. Menukort, bordkort og  selfiebooth. Listen er lang, og her kan det være svært at begrænse sig. Pas på budgettet og tænk over, hvad der er vigtigst for jer. Overvej, hvordan rummet skal pyntes, hvor meget er der plads til og hvad er vigtigst. Lej det i kan komme til i stedet for at købe noget, som måske kun skal bruges denne ene gang. På den måde tænker i på miljøet. 

Transport

Hvordan vil i gerne fragtes fra kirken til lokationen for festen? Der er mange muligheder. Måske vil i køre selv og spare på denne post, måske skal det være i en gammel veteranbil, hestevogn eller limousine. Skal der være de traditionelle dåser bagpå jeres transportmiddel?

Hår og makeup

Få booket tid til hår og makeup. Sørg også for at have brudgommens outfit klar. Gå sko til, så de ikke gnaver og er trælse på selve dagen. I kan evt. forhøre jer i diverse bryllupsgrupper i forbindelse med jeres bryllupsplanlægning og få anbefalinger på makeup og hår til dagen. I god tid skal du selvfølgelig have en idé om, hvordan du gerne vil have håret til at se ud. Måske skal du hyre en hjem til dig, som kan hjælpe og style dig på dagen inden brylluppet. Det er også en mulighed at tage ud til en frisør og/eller makeupartist. 

I siger ja til hianden

Den store dag er kommet. Jeres bryllupsplanlægning er kommet til en ende og alt kan nu gå op i en højere enhed. I siger ja til hinanden og lever lykkeligt til jeres dages ende. 

Og husk efter festen (3-4 uger er normalt) at sende takkekort ud til jeres gæster. 

0
Scroll til toppen