FAQ - Frequently Asked Questions

For at gøre det nemmere for dig som kunde, har vi samlet de oftest stillede spørgsmål på denne side.
Læs med og find svar på spørgsmål omkring konceptet, bestilling, ændringer af designs mv.

CLOUD CELEBRATIONS KONCEPT

Hos Cloud Celebration kan du bestille smukke personlige invitationer og andre produkter til alle livets begivenheder. Vi specialiserer os i fantastiske designs og kreative tilvalg til din invitation. Derudover tilbyder vi hele serier i alle vores designs så du kan føre stilen videre fra invitation til festen med bordkort, menukort og meget mere, helt frem til takkekort.
Vi tilbyder vores produkter med to leveringsløsninger; Trykt og leveret eller Hjemmeprint. 

Nej, vi sidder et team i Cloud Celebration og opsætter alle jeres produkter manuelt. Dette gør vi for at sikre at jeres produkter får den bedste opsætning. Vi sørger for at jeres tekst tilpasses designet og sørger f.eks. for at ændre skrifttype og størrelse så det matcher designet.  

Det gør vi ikke, nej. Men du kan altid bede om at få tilføjet et “Kære _____________” i toppen af invitationen, hvis du ønsker det.

Mange af vores kunder vælger at tilkøbe manillamærker til deres invitation hvor gæsternes navne skrives på. Manillamærker kan også købes i f.eks. Søstrene Grenes. 

Nej, det gør vi desværre ikke. Vi sender kun færdige og låste filer opsat i enten JPEG eller PDF format.

BESTILLING OG MODTAGELSE

Når din bestilling er lagt går vi i gang med at opsætte din ordre. Indenfor 72 timer (eller 24 timer mod gebyr) efter ordreafgivelse, modtager du første udkast af dine produkter. Med i prisen, er én tilretning.  
En tilretning kan være flere ønsker om rettelser  på produkterne, f.eks. hvis du ønsker en omformulering af et tekststykke, et nyt billede på fotostriben og en ny s.u. Dette skrives i en mail samlet og tæller for én tilretning. 
Har du ingen kommentarer til din ordre, skal du sende en mail tilbage til os med sætningen: GODKENDT, hvorefter vi sender dine produkter til tryk. Har du valgt Hjemmeprint, kan du printe alle de eksemplarer du ønsker af dine produkter, ud fra de filer vi har sendt dig. 

Du kan altid købe flere tilretninger for 50 kroner pr. gang (uanset mængden af rettelser), hvis du opdager noget, du vil have ændret – det kan også være adressen for festen eller tidspunktet ændrer sig. De 50 kroner er et håndteringsgebyr for at håndtere dine filer igen. Fejl og mangler fra vores side er selvfølgelig altid gratis, og vil blive udbedret og eftersendt hurtigst muligt.

Vores webshop sender automatisk en ordrebekræftelse ud. Du kan have indtastet en forkert mail, eller måske er den endt i spam. Send os en mail på info@cloudcelebration.dk hvis du mangler en ordrebekræftelse.

Dine produkter ligger helt nede i bunden af mailen, og kan nogen gange gemme sig. Nogen gange åbner de også i stort format inde i selve mailen – i så fald kan du højreklikke på billedet og trykke “Gem som”.

De fleste steder beder vi dig om at skrive hele teksten i et tekstfelt. Kig gerne på skabelonen og sikrer dig at alle oplysninger kommer med. 

Gode oplysninger at have med:  Sted/kirke, adresse, dato, tidspunkt, navne (på dåbsbarn, konfirmand eller brudepar), SU, telefonnumre og afsender. 

TRYKT OG LEVERET

Ja, det gør du. Indenfor 72 timer (24 timers ved hurtig levering) modtager du første udkast på dine produkter. Du skal tjekke alle produkter igennem for fejl og mangler og vende tilbage hurtigst muligt hvis du finder fejl/mangler. Vi vil da sende et nyt udkast afsted med jeres følgende rettelser. 

Så snart filerne er godkendt skal I sende en mail tilbage med sætningen: GODKENDT hvorefter vi sender dine produkter afsted til tryk. 

 

Når vi har modtaget din mail med godkendelse af dit udkast, vil vi sende filerne til tryk. Du vil modtage dine produkter indenfor 3-5 hverdage, og du vil modtage en SMS advisering fra Nemprint A/S, når din pakke er klar til afhentning i en pakkeshop nær dig. 

Cloud Celebration fraskriver sig alle fejl som først opdages efter modtagelse af tryk. Ønskes der omtryk sker dette på kundes regning. 

Inden du ligger en bestilling hos Cloud Celebration bedes du læse vores HANDELSBETINGELSER. Her kan du læse om fortrydelsesret mm. 

Det gør du fordi, at det er Nemprint, vi bestiller trykket fra – og det derfor er Nemprint A/S, der står for at sende dine trykte produkte hjem til dig. Du modtager derfor en SMS fra Nemprint A/S, når din pakke er klar til afhentning i en pakkeshop nær dig. 

HJEMMEPRINT

Ja det kan du! 

Har du et ønske om at printe dine invitationer selv, men overlade tryk af f.eks. Gaveprint, bordplan eller andet til os, så kan dette sagtens lade sig gøre! Når du bestiller dine produkter kan du frit bestille produkter fra både Trykt og leveret samt Hjemmeprint. 

Ja, det gør du. De fleste printere kan sagtens printe tæt og flot. Det afhænger af at vælge den rigtige type papir. Det almindelig 80 grams printerpapir, man normalt printer på , anbefales ikke. Det er for tyndt, og vil ikke give et pænt resultat. Der skal tykkere/bedre papir til at få et flot resultat. Har du købt et af vores meget mørke designs med blå/sort baggrund, anbefaler vi dog at vælge tryk og leveret. 

Vi anbefaler minimum 200 grams papir til hjemmeprint for det bedste resultat. Vi anbefaler også, det er mat.
Skal det papir, jeg printer på, være hvidt?
Svar: Nej, ikke nødvendigvis. Hvidt er et godt udgangspunkt til bedst farvegengivelse, især hvis du har bestilt et design med farvet baggrund. Men en råhvid, knækket hvid eller lignende giver også et smukt resultatet. Man kan også vælge papir med let struktur i, som eksempelvis genbrugspapir.

Vælger du Hjemmeprint i din bestilling, vil vi sende dine invitation ud som enkeltfil samt med 2 stk. på én A4 og du skal derfor kun tænke på at købe A4 papir. 

Det kan du godt, ja. Print først invitation på den ene side, og indsæt papiret i printeren igen, omvendt. Print da tillægssiden. Vær OBS på hvilken vej, du vender papiret, så invitation og tillægsside har “top” i den samme ende.

OM ÆNDRINGER AF OPSÆTNING/TEKST/FARVE PÅ EKSISTERENDE PRODUKTER

Ja, vi laver gerne justeringer på eksempelvis tekst og farver mod et mindre gebyr. Vi ændrer dog ikke farver eller andet på bestemte illustrationer af respekt for den kunstner, der har håndmalet de smukke akvareller.

Ja, helt bestemt. Du skal indtaste alt den ønskede tekst i tekstboksen, og du skal derfor være omhyggelig med at gennemlæse for stavefejl og tegnsætning. Vi gennemgår ikke teksten for fejl.

Ja, det kan du i hvert fald. Du indtaster blot din ønskede tekst (eller refererer til det barnedåbsdesign, du gerne vil have ordlyden kopieret fra). Så sørger vi for det!

BILLEDER TIL FOTOSTRIBE/INVITATION MED BILLEDE

De skal være i så god kvalitet som muligt og i ordentlig dagsbelysning. En god indikator er, at hvis billeder er mørkt, grynet, udvisket eller andet, allerede på telefonen, så er kvaliteten for ringe.

Som udgangspunkt tager alle nyere telefoner fine nok billeder. Størrelsen, opløsningen og belysningen skal dog være god.

Det gør vi kun, hvis dine uploadede billeder ikke har det rigtige format. Hvis du har bestilt den brede fotostribe, er det vigtigt at billederne er i liggende format. Hvis de står op, er vi nødt til at beskære det en del, for at fylde fotostriben korrekt ud. Er dine billeder kvadratiske eller stående/lodrette, anbefaler vi, at du bestiller den smalle fotostribe med kvadratiske billeder.

Fordi der er opsat flere styks fotostriber på ét A4 ark format for at gøre det nemmere at printe selv. Efter print skal de klippes ud i 4 eller 5 striber (afhængig af formatet). Dette gælder både ved Tryk og leveret og hjemmeprint. 

OM KOMBINEREDE INVITATIONER / 2 FORSKELLIGE INVITATIONER TIL ÉN FEST

Helt bestemt! Du indtaster blot din ønskede tekst, så det er tilpasset jeres samlede fest. Så opsætter/ændrer vi designet for jer. Vær dog opmærksom på at mængden af tekst passer nogenlunde til det, der i forvejen er på designet. Ved meget større mængder af tekst, må det forventes, at tekststørrelsen gøres mindre, og der kan forekomme små ændringer/forskydning i layoutet.

Nej, det behøver du ikke. Du kan bestille en ekstra udgave af invitationen som tilvalg ved det enkelte produkt. Indtast din ønskede ændring(er) til version nummer 2 i den tilhørende tekstboks.

BESTILLINGER FRA SKANDINAVIEN

Ja, helt bestemt. Vi sender jævnligt til kunder i resten af Skandinavien. Det er dog vigtigt, at du skriver hele teksten ind, så vi undgår stavefejl. Hos Cloud Celebration er vi alle fra Danmark, og har derfor ikke mulighed for at oversætte til norsk eller svensk på nuværende tidspunkt. Det koster ikke ekstra at få opsat et invitationsdesign eller tillægsprodukt på et andet sprog. 

OBS! Bestiller du fra et IKKE-EU land såsom Norge, kan vi på nuværende tidspunkt desværre ikke tilbyde at leveret dine produkter som Trykt og leveret. Vi leder stadig efter en god printpartner i Norge og melder naturligvis ud så snart det er muligt. Du kan dog altid bestille dine produkter til hjemmeprint.

OM AT KONTAKTE OS

Vi kan kontaktes pr. telefon på nummeret 51229915. 

Telefontid: tirs, onsdag og torsdag fra 9.00-15.00.

Desuden besvarer vi også henvendelser på Email, Facebook og Instagram.