FAQ - Frequently Asked Questions

For at gøre det nemmere for dig som kunde, har vi samlet de oftest stillede spørgsmål på denne side.
Læs med og find svar på spørgsmål omkring konceptet, bestilling, ændringer af designs mv.

CLOUD CELEBRATIONS KONCEPT

Vores koncept er 100% digitalt. Det betyder, at vi ikke sender nogen fysiske produkter. Du modtager dine bestilte varer digitalt pr. mail, opsat og klar til print. Om du printer gennem Nemprint.dk, hjemmeprinter eller får hjælp af din lokale grafiker er op til dig. Vi anbefaler tryk gennem Nemprint.dk, der er specialister i tryk af vores produkter, og leverer høj kvalitet til gode priser. 

Da vores koncept er digitalt, modtager du ikke et fysisk produkt. Du modtager et opsat invitationsdesign med de indtastede oplysninger pr. mail opsat som JPEG eller PDF, helt klar til at printe i alle de eksemplarer, du ønsker. Efter modtagelse skal du selv håndtere print, som kan gøres online ved Nemprint.dk lige HER, hjemme eller ved en lokal printløsning/grafiker

Nej, det gør du ikke – du modtager kun de digitale produkter, du har bestilt pr. mail. Hvis du benytter dig at Nemprint.dk til tryk, kan du bestille kuverter hos dem. 

Det gør vi ikke, nej. Men du kan altid bede om at få tilføjet et “Kære _____________” i toppen af invitationen, hvis du ønsker det.

Nej, det gør vi desværre ikke. Vi sender kun færdige og låste filer opsat i enten JPEG eller PDF format.

Den samlede pris er for de digitale filer – både på invitationen og eventuelle tilvalg som ønskeliste, fotostribe, manillamærker og andet. Ud over denne pris skal du påregne udgifter til tryk/print. Vi anbefaler Nemprint.dk, der er specialister i at trykke vores produkter, og som leverer høj kvalitet til rigtig gode priser.

BESTILLING OG MODTAGELSE

Som standard sendes alle bestilte produkter til din e-mail indenfor 72 timer. Mod gebyr tilbyder vi 24 timers levering i stedet.
Ser jeg et udkast før, jeg modtager den færdige fil?
Svar: Du modtager et udkast af dine filer og med i prisen er én tilretning. En tilretning kan være flere ting på invitationen, f.eks. hvis du ønsker en omformulering af et tekststykke, et nyt billede på fotostriben og en ny s.u. Dette skrives i en mail samlet og tæller for én tilretning. 
Har du ingen kommentarer til din ordre kan du med det samme bestille print/tryk med de filer du har modtaget. 

 

 

Du kan altid købe flere tilretninger for 50 kroner pr. gang (uanset mængden af rettelser), hvis du opdager noget, du vil have ændret – det kan også være adressen for festen eller tidspunktet ændrer sig. De 50 kroner er et håndteringsgebyr for at håndtere dine filer igen. Fejl og mangler fra vores side er selvfølgelig altid gratis, og vil blive udbedret og eftersendt hurtigst muligt.

Vores webshop sender automatisk en ordrebekræftelse ud. Du kan have indtastet en forkert mail, eller måske er den endt i spam. Send os en mail på info@cloudcelebration.dk hvis du mangler en ordrebekræftelse.

Ja. Efter download kan du printe det, så mange gange du ønsker.

Nej, det er der ikke.

De ligger helt nede i bunden af mailen, og kan nogen gange gemme sig. Nogen gange åbner de også i stort format inde i selve mailen – i så fald kan du højreklikke på billedet og trykke “Gem som”.

Alle festens oplysninger skal indtastes. Herunder sted/kirke, adresse, dato, tidspunkt, navne (på dåbsbarn, konfirmand eller brudepar), SU, telefonnumre og afsender. Ved tillægssider som ønskeliste eller praktiske oplysninger, skal der indtastes en fritekst i den tomme tekstboks.

OM AT PRINTE SELV

Ja, det gør du. De fleste printere kan sagtens printe tæt og flot. Det afhænger af at vælge den rigtige type papir. Det almindelig 80 grams printerpapir, man normalt printer på dur ikke. Det er for tyndt, og vil ikke give et pænt resultat. Der skal tykkere/bedre papir til at få et flot resultat. Har du købt et af vores meget mørke designs med blå/sort baggrund, anbefaler vi dog at købe tryk ved Nemprint.dk. Læs eventuelt blogindlægget omkring at printe selv HER

Vi anbefaler minimum 200 grams papir til hjemmeprint for det bedste resultat. Vi anbefaler også, det er mat.
Skal det papir, jeg printer på, være hvidt?
Svar: Nej, ikke nødvendigvis. Hvidt er et godt udgangspunkt til bedst farvegengivelse, især hvis du har bestilt et design med farvet baggrund. Men en råhvid, knækket hvid eller lignende giver også et smukt resultatet. Man kan også vælge papir med let struktur i, som eksempelvis genbrugspapir.

Du kan vælge allerede ved bestilling at få opsat dine invitation med 2 styks på ét A4 format. Det gør du ved at vinge af i HJEMMEPRINT øverst i din bestilling. Send os en mail på info@cloudcelebration.dk – hvis du allerede har modtaget dine filer, og du ønsker vi skal opsætte det i print-selv venlig format.

Det kan du godt, ja. Print først invitation på den ene side, og indsæt papiret i printeren igen, omvendt. Print da tillægssiden. Vær OBS på hvilken vej, du vender papiret, så invitation og tillægsside har “top” i den samme ende.

ANDRE LØSNINGER END AT PRINTE SELV

Ja, det er der. Du kan enten sende dine modtagne digitale filer til en lokal grafiker/trykker og få hjælp der. Vi anbefaler dog at printe gennem onlineløsningen Nemprint.dk. De leverer tryk i høj kvalitet, og er specialister i at printe vores produkter. De har en meget overskuelig landingsside til vores kunder, hvor man nemt og hurtigt kan bestille tryk af sine filer fra os. Den er lige HER

Vi henviser til Nemprint.dk. De leverer lige så høj kvalitet som en grafiker, og det kan bestilles nemt online hos dem. De har desuden gode priser og kender vores produkter godt – så de leverer et super godt resultat hver gang. Når du modtager dine filer modtager du samtidig et link til vores landingsside hos Nemprint.dk, hvor du meget og hurtigtkan bestille alle vores produkter. 

Da vi godt ved, at det kan være lidt en jungle, har vi indgået et samarbejde med www.nemprint.dk. Du finder en Cloud Celebration bestillingsside, der gør processen meget nem lige HER

OM ÆNDRINGER AF OPSÆTNING/TEKST/FARVE PÅ EKSISTERENDE PRODUKTER

Ja, vi laver gerne justeringer på eksempelvis tekst og farver mod et mindre gebyr. Vi ændrer dog ikke farver eller andet på bestemte illustrationer af respekt for den kunstner, der har håndmalet de smukke akvareller.

Ja, helt bestemt. Du skal indtaste alt den ønskede tekst i tekstboksen, og du skal derfor være omhyggelig med at gennemlæse for stavefejl og tegnsætning. Vi gennemgår ikke teksten for fejl.

Ja, det kan du i hvert fald. Du indtaster blot din ønskede tekst (eller refererer til det barnedåbsdesign, du gerne vil have ordlyden kopieret fra). Så sørger vi for det!

BILLEDER TIL FOTOSTRIBE/INVITATION MED BILLEDE

De skal være i så god kvalitet som muligt og i ordentlig dagsbelysning. En god indikator er, at hvis billeder er mørkt, grynet, udvisket eller andet, allerede på telefonen, så er kvaliteten for ringe.

Som udgangspunkt tager alle nyere telefoner fine nok billeder. Størrelsen, opløsningen og belysningen skal dog være god.

Det gør vi kun, hvis dine uploadede billeder ikke har det rigtige format. Hvis du har bestilt den brede fotostribe, er det vigtigt at billederne er i liggende format. Hvis de står op, er vi nødt til at beskære det en del, for at fylde fotostriben korrekt ud. Er dine billeder kvadratiske eller stående/lodrette, anbefaler vi, at du bestiller den smalle fotostribe med kvadratiske billeder.

Fordi der er opsat flere styks fotostriber på ét A4 ark format for at gøre det nemmere at printe selv. Efter print skal de klippes ud i 4 eller 5 striber (afhængig af formatet).

OM KOMBINEREDE INVITATIONER / 2 FORSKELLIGE INVITATIONER TIL ÉN FEST

Helt bestemt! Du indtaster blot din ønskede tekst, så det er tilpasset jeres samlede fest. Så opsætter/ændrer vi designet for jer. Vær dog opmærksom på at mængden af tekst passer nogenlunde til det, der i forvejen er på designet. Ved meget større mængder af tekst, må det forventes, at tekststørrelsen gøres mindre, og der kan forekomme små ændringer/forskydning i layoutet.

Nej, det behøves du ikke. Du kan bestille en ekstra udgave af invitationen som tilvalg ved det enkelte produkt. Indtast din ønskede ændring(er) til version nummer 2 i den tilhørende tekstboks.

BESTILLINGER FRA SKANDINAVIEN

Ja, helt bestemt. Vi sender jævnligt til kunder i resten af Skandinavien. Det er dog vigtigt, at du skriver hele teksten ind, så vi undgår stavefejl. Hos Cloud Celebration er vi alle fra Danmark, og har derfor ikke mulighed for at oversætte til norsk eller svensk på nuværende tidspunkt. Det koster ikke ekstra at få opsat et invitationsdesign eller tillægsprodukt på et andet sprog. 

OM AT KONTAKTE OS

Vi kan kontaktes pr. telefon på nummeret 51229915. Desuden besvarer vi altid henvendelser hurtigt på både e-mail, Facebook og Instagram.