FAQ

For at gøre det nemmere for dig som kunde, har vi samlet de oftest stillede spørgsmål på denne side.
Læs med og find svar på spørgsmål omkring konceptet, bestilling, ændringer af designs mv.

 

 

CLOUD CELEBRATIONS KONCEPT

Jeg forstår ikke konceptet. Kan i uddybe det?
Svar: Vores koncept er print-selv. Det betyder at vi ikke sender nogen fysiske produkter. Du modtager dine bestilte varer digitalt pr. mail, opsat og klar til print. Om du printer selv, får hjælp af din lokale grafiker eller printer igennem online løsning, er op til dig.

Hvor mange invitationer får jeg for de 150 kroner?
Svar: Da vores koncept er print-selv, modtager du ikke et fysisk produkt. Du modtager et opsat invitationsdesign med de indtastede oplysninger pr. mail opsat som JPEG eller PDF, helt klar til at printe i alle de eksemplarer, du ønsker.

Får jeg konvolutter med i prisen?
Svar: Nej, det gør du ikke – du modtager kun de digitale produkter, du har bestilt pr. mail. 

Skriver I navnene på gæsterne på invitationen?
Svar: Det gør vi ikke, nej. Men du kan altid bede om at få tilføjet et “Kære _____________” i toppen af invitationer, hvis du ønsker det. Det koster et “Ændring af design” gebyr på 50 kroner.

Kan i sende designet som en Photoshop/Indesign fil som jeg selv kan rette i?
Svar: Nej, det gør vi desværre ikke. Vi sender kun færdige og låste filer opsat i enten JPEG eller PDF. 

 

 

BESTILLING OG MODTAGELSE

Hvornår modtager jeg mine produkter/digitale filer?
Svar: Som standard sendes alle bestilte produkter til din e-mail indenfor 72 timer. Mod gebyr tilbyder vi 24 timers levering i stedet.

Ser jeg et udkast før, jeg modtager den færdige fil? 
Svar: Nej, det gør du ikke. Det er derfor vigtigt, at du gennemlæser dine indtastede oplysninger for stavefejl mm. Du kan dog altid købe en tilretning for 50 kroner efter modtagelse, hvis du opdager noget, du vil have ændrer. Fejl og mangler fra vores side er selvfølgelig altid gratis, og vil blive udbedret og eftersendt hurtigst muligt. 

Hvorfor modtager jeg ikke en ordrebekræftelse?
Svar: Vores webshop sender automatisk en ordrebekræftelse ud. Du kan have indtastet en forkert mail, eller måske er den endt i spam.

Når jeg bestiller et gaveprint, kan jeg da printe flere ud?
Svar: Ja. Efter download kan du printe det, så mange gange du ønsker. 

Er der frist på mine downloads?
Svar: Nej, det er der ikke.

Hvorfor kan jeg ikke downloade de modtagne filer?
Svar: De ligger helt nede i bunden af mailen, og kan nogen gange gemme sig. Nogen gange åbner de også i stort format inde i selve mailen – i så fald kan du højreklikke på billedet og trykke “Gem som”. 

Behøver jeg en PayPal konto for at bestille hos jer?
Svar: Nej, det gør du ikke. Selvom vores betalingssystem kører gennem PayPal, kan du sagtens bestille med Dankort eller Mastercard. 

Hvilke informationer skal jeg skrive ved bestilling?
Svar: Alle festens oplysninger skal indtastes. Herunder sted/kirke, adresse, dato, tidspunkt, navne (på dåbsbarn, konfirmand eller brudepar), SU, telefonnumre og afsender. Ved tillægssider som ønskeliste eller praktiske oplysninger, skal der indtastes en fritekst i den tomme tekstboks. 

 

 

OM AT PRINTE SELV

Får jeg er pænt resultat på min egen printer?
Svar: Ja, det gør du. De fleste printere kan sagtens printe tæt og flot. Det afhænger af at vælge den rigtige type papir. Det almindelig 80 grams printerpapir, man normalt printer på dur ikke. Det er for tyndt, og vil ikke give et pænt resultat. Der skal tykkere/bedre papir til at få et flot resultat. Læs eventuelt blogindlægget omkring at printe selv her

Hvilken tykkelse papir skal jeg vælge at printe på?
Svar: Vi anbefaler minimum 200 grams papir til hjemmeprint for det bedste resultat. Vi anbefaler også, det er mat. 

Skal det papir, jeg printer på, være hvidt?
Svar: Nej, ikke nødvendigvis. Hvidt er et godt udgangspunkt til bedst farvegengivelse, især hvis du har bestilt et design med farvet baggrund. Men en råhvid, knækket hvid eller lignende giver også et smukt resultatet. Man kan også vælge papir med let struktur i, som eksempelvis genbrugspapir. 

Min printer kan kun printe A4, og min invitation er i A5. Hvad gør jeg?
Svar: Du printer på A4 papir i minimum 200 gram. Enten kan du i forbindelse med print vælge at den skal printe 2 invitationer pr. udskrift. Ellers kan du manuelt i Word åbne invitationen to gange og lægge dem på A4 arket, og derefter udskrive Word dokumentet. Så har du to invitationer på dit A4 ark, som blot skal deles efter. 

Min printer vil ikke opsætte to styks A5 på et A4 ark. Kan I hjælpe?
Svar: Vi ville elske at hjælpe! Men det er meget forskelligt fra printer til printer, og vi kender desværre ikke alle mærker eller typer. Du kan eventuelt hente hjælp i din omgangskreds eller lave en Google-søgning med spørgsmålet og printer navn.

Kan jeg printe på bagsiden?
Svar: Det kan du godt, ja. Print først invitation på den ene side, og indsæt papiret i printeren igen, omvendt. Print da tillægssiden. Vær OBS på hvilken vej, du vender papiret, så invitation og tillægsside har “top” i den samme ende. 

 

 

ANDRE LØSNINGER END AT PRINTE SELV

Er der andre muligheder end at printe selv?
Svar: Ja, det er der. Du kan enten sende dine modtagne digitale filer til en lokal grafiker (eksempelvis vores samarbejdspartner) og få hjælp der, eller bestille færdigtrykte invitationer ved en online løsning. Læs eventuelt blogindlæg om onlineløsninger lige her

Kan i henvise til en grafiker?
Svar: Det kan vi helt bestemt. Vi har været så heldige at få et samarbejde med Aksel fra Consept ApS i Randers. Han leverer høj kvalitet, og sender gerne direkte hjem til jer. Læs mere om, hvordan du kan bestille ved Aksel lige hér

Jeg kan ikke finde ud af at bestille ved online trykkeri. Hvad gør jeg?
Svar: Da vi godt ved, at det kan være lidt en jungle, har vi lavet et blogindlæg med trin for trin guide til bestilling af vores produkter ved 2 forskellige online løsninger. Du finder det her

 

 

OM ÆNDRINGER AF OPSÆTNING/TEKST/FARVE PÅ EKSISTERENDE PRODUKTER

Kan jeg ændre på designet?
Svar: Ja, vi laver gerne justeringer på eksempelvis tekst og farver mod et mindre gebyr. Vi ændrer dog ikke farver eller andet på bestemte illustrationer af respekt for den kunstner, der har håndmalet de smukke akvareller. 

Kan jeg ændre i alt tekst på invitationen?
Svar: Ja, helt bestemt. Det koster dog et tillæg på 50 kroner for ændring af design. Du skal indtaste alt den ønskede tekst, og du skal derfor være omhyggelig med at gennemlæse for stavefejl og tegnsætning. Har der alligevel sneget sig en fejl ind, du opdager efter modtagelse, retter vi gerne og eftersender mod et ekspeditionsgebyr på 50 kroner. 

Jeg har forelsket mig i en bryllupsinvitation, kan jeg bestille den til barnedåb i stedet?
Svar: Ja, det kan du i hvert fald. Kryds af i “Ja Tak” til ændring af design og noter i tekstfeltet, at det er til en barnedåb. Så sørger vi for det mod et gebyr på 50 kroner. 

 

 

 

BILLEDER TIL FOTOSTRIBE/INVITATION MED BILLEDE

Hvilken kvalitet skal billederne til fotostriben have?
Svar: De skal være i så god kvalitet som muligt og i ordentlig dagsbelysning. En god indikator er, at hvis billeder er mørkt, grynet, udvisket eller andet, allerede på telefonen, så er kvaliteten for ringe.

Tager min telefon gode nok billeder til fotostribe og invitation?
Svar: Som udgangspunkt tager alle nyere telefoner fine nok billeder. Størrelsen, opløsningen og belysningen skal dog være god. 

Hvorfor er der beskåret i mine billeder?
Svar: Det gør vi kun, hvis dine uploadede billeder ikke har det rigtige format. Hvis du har bestilt fotostribe, er det vigtigt at billederne er i liggende format. Hvis de står op, er vi nødt til at beskære det, for at fylde fotostriben korrekt ud. 

Der skulle kun være 4 billeder på fotostriben. Hvorfor er der flere?
Svar: Fordi der er opsat 4 styks fotostriber på ét A4 ark format for at gøre det nemmere at printe selv. Efter print skal de klippes ud i 4.

 

 

OM KOMBINEREDE INVITATIONER / 2 FORSKELLIGE INVITATIONER TIL ÉN FEST

Vi skal både holde dåb og giftes samme dag, kan vi samle det på en invitation?
Svar: Helt bestemt! Du skal blot vælge “Ja tak” til ændring af design, og notere den tekst du ønsker, så det er tilpasset jeres samlede fest. Så opsætter/ændrer vi designet for jer mod et gebyr på 50 kroner. Vær dog opmærksom på at mængden af tekst passer nogenlunde til det, der i forvejen er på designet. Ved meget større mængder af tekst, må det forventes, at tekststørrelsen gøres mindre, og der kan forekomme små ændringer/forskubbelser i layoutet.

Vi skal bruge 2 invitationer, én til dem som skal med I kirke, og én til dem, som kun skal med til reception – skal jeg bestille 2 invitationer?
Svar: Nej, det behøves du ikke. Du kan bestille den ekstra invitation som en tillægsside. Ving af i tillægsside og noter “Invitaton nummer 2”, samt de oplysninger der skal fremgå af nummer 2 udgave.

 

 

BESTILLINGER FRA SKANDINAVIEN

Jeg er svensk/norsk, kan jeg bestille hos jer?
Svar: Ja, helt bestemt. Vi sender jævnligt til kunder i resten af Skandinavien. Kryds af i “Ændring af design” under bestilling og skriv hele teksten ind, så vi undgår stavefejl. Det koster et tillæg på 50 kroner for ekstra arbejdstid. 

 

 

OM AT KONTAKTE OS

Hvordan kontakter jeg jer med spørgsmål?
Svar: Vi har på nuværende tidspunkt intet telefonnummer tilknyttet. Men vi besvarer altid henvendelser hurtigt på både e-mail, Facebook og Instagram.